CBS News kontroverser og kritik

Gennem årene har mange konservative aktivister anklaget CBS News for at fastholde en liberal bias i deres nyhedsdækning. Media Research Center, et højreorienteret medier vagthund gruppe ledet af L. Brent Bozell, har været særlig kritisk over, hvad det har opfattet at være urimelig gunstig dækning af liberale emner ved CBS, især i uopsigelighed af CBS Evening News anker Dan Rather .

I sin 2001 bog Bias: En CBS Insider udsætter Hvordan Media fordreje News, tidligere CBS korrespondent Bernard Goldberg udførligt kritiseret Snarere forvaltning af CBS News og hvad han hævdede var temmelig s krigeriske bestræbelser på at forvrænge netværkets dækningsområde.

Journalistik skandaler

1960'erne

I 1964 Rep. Jimmy UTT indgivet en injuriesag mod CBS vedrørende en CBS Reports "Case History af et Rygte" program. Han hævdede de tiltalte havde "" indfanget "ham til at give et tv-interview, der viste sig at være en» cross undersøgelse «af Roger Mudd, der fungerede som 'anklager, dommer og jury.« Sagen blev afvist. UTT døde i embedet i 1970 og blev efterfulgt af John G. Schmitz.

Den 15. februar 1966 CBS News præsident Fred venligt trådte tilbage i protest efter at netværket afvist at vise høringer af Senatets udenrigsudvalg om ekspanderende Vietnamkrigen til fordel for genudsendelser af I Love Lucy. Afgørelsen, lavet af netværkets vicepræsident for udsendelse, John M. Schneider, specifikt relateret til vidnesbyrd George F. Kennan ikke bliver vist, i modsætning til NBC News, som var viser det live.

Subsidiering af Haitis invasion

I 1971 FCC og House Commerce afgav rapporter hævder, at CBS News økonomisk støttede projekt Nassau, en planlagt 1966 invasion af Haiti til formål at vælte den daværende diktator François Duvalier; CBS News angiveligt blev involveret i plottet for at skyde invasionen for en tv-dokumentar. Imidlertid blev deltagerne i invasionen standset ved FBI, før den kunne udføres. I en aflejring, Atlanta Journal reporter Tom Dunkin hævdede, at Jay McMullen, en CBS-producent, fortalte ham, at han havde "brugt en masse tid og penge på dette projekt, og ikke havde noget at vise for det." CBS blev opsagt af vicepræsident Spiro Agnew, der beskyldte netværket af udbredelse "self-serving propaganda."

2004 Killian dokumenter

Den 8. september 2004 to måneder før i 2004 præsidentvalget, 60 Minutes II udsendt en rapport fra Dan Rather hævde, at en række notater havde dukket kritisere præsident George W. Bushs tjeneste rekord i Texas Air National Guard, angiveligt opdaget i personale filer af Bushs daværende chef, oberstløjtnant Jerry B. Killian. Men uafhængig analyse af de pågældende dokumenter, - især analyse af deres anakronistiske typografiske konventioner - kraftigt antydet, at de var faktisk forfalskninger.

Trods oprindeligt forsvare ægtheden af ​​dokumenterne, Snarere og CBS til sidst indrømmede, at de blev vildledt om, hvordan de blev opnået; Snarere har imidlertid fortsat med at insistere på, at dokumenterne ikke var endegyldigt vist sig at være forfalsket. Efter en intern undersøgelse, CBS afskediget fire producenter og angiveligt skyndte Snarere pensionering som anker af CBS Evening News. Snarere indgivet en retssag 70000000 $ mod CBS i 2007, hævder, at netværket og dens ledelse havde gjort ham til en "syndebuk" i Killian historien. I 2009 blev stedet retssag afvist.

Plagiat

På April 4, 2007, udsendelse af CBS Evening News, Katie Couric gav et minuts kommentar om vigtigheden af ​​læsning. Det blev dog senere opdaget, at couric kommentar væsentligt blev løftet fra en søjle af Jeffrey Zaslow i The Wall Street Journal. På trods af den personlige smag af stykket - med couric sige, hvordan hun stadig husket at modtage sin første lånerkort - det blev senere fastslået, at en producent havde skrevet kommentar i stedet for couric, og at hun havde plagieret fra Zaslow klumme. CBS hurtigt fyret producenten og lovede ændringer i sine procedurer.

Benghazi Skandale

Steve Kroft, medredaktør på 60 Minutes, interviewede Barack Obama umiddelbart efter bemærkede Rose Garden pressekonference som svar på September 11, 2012 terrorangrebet på amerikanske konsulat i Benghazi, hvor ambassadør Christopher Stevens blev dræbt. CBS tilbageholdt væsentlige dele af interviewet, der bekræfter præsidentens afvisning af at anerkende angrebet som et bekræftet terrorhandling trods af fremtrædende, der opstod efter den anden præsidentkandidat debat. CBS roligt udgivet optagelserne blot to dage før valget i 2012.

  0   0
Forrige artikel Bassinet

Kommentarer - 0

Ingen kommentar

Tilføj en kommentar

smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile
Tegn tilbage: 3000
captcha